איך תפחיתו את סך הקלוריות בארוחת ליל הסדר מ-2500-3000 ל-500-1000. הדגים

ארוחת ליל הסדר המסורתית מורכבת ממנות רבות ומגוונות ובעשורים האחרונים מקבלות המנות שדרוגים עתירי קלוריות. בימים הקרובים נעבור מנה , מנה ונפרק ונסביר איזה רכיבים מנפחים ומעלים את הרמה הקלורית שלה ונסביר כיצד ניתן להפחית את כמות הקלוריות ועדיין לֵיהַנות ממנה ולִשׂבּוֹעַ.

הדגים: טיפ מס. 2

גפילטע-פיש: בעייתי משתי בחינות: א. הקציצה שעשויה מהקרפיון, (הקרפיון ונסיכת הנילוס דגים עתירים בשומן – והם מחוץ לתחום. ב-200 גרם קרפיון שָמֵן, יש עד 400 קלוריות מיותרות) מעורבבת עם קמח מצה שעשוי מקמח לבן. כדי להפחית את הנזק הקלורי מומלץ להכין את הגפילטע-פיש מפִילֶה דג רזה כמו לברק או מושט או דניס ואם מתעקשים על קרפיון – חשוב שהדג יהיה דג קטן לא יותר מחצי ק"ג כי הוא דל בשומן (דג קטן מכיל מעט מאד שומן, דג גדול עתיר שומן) ומקמח מצה מחיטה מלאה מועשרת בסובין.

החיסכון הקלורי לקציצה בגודל ממוצע עשוי להגיע ל-80 קלוריות

למי שלא מתעקש על גפילטע-פיש מומלץ לאכול דג רזה אפוי בתנור ולהשתמש בדגים דלי שומן: פילה סלמון, או מושט או דניס או לברק, פורל, כל דג מים קרים. גודל המנה המומלצת 150-250 גרם  (לא כולל הראש האִדְרָה והסנפירים) תלוי בשאר המנות אותן אוכלים בארוחה: מי שמתכנן לאכול גם מנת בשר בקר ו/או מנת עוף – רצוי שיקטין את מנת הדג. מי שאיננו אוכל בשר – מומלץ שיאכל 250 גרם דג – כדי לספק לגוף את כמות החלבון הנחוצה לו בארוחה.

עדיף להכין אותו בתנור, וללא רוטב שמן ולא טבול בסילאן. התיבול המומלץ – למרוח מעט שמן זית, ולפזר עלי תימין מלח ופלפל שחור (לפי הטעם). אם מתעקשים לטגן את הדג, חשוב להשתמש בכמה שפחות שמן ועדיף בשמן זית ובתיבול כנ"ל. המחיר = 40 דקות שחייה בסגנון חתירה  עם כפות וסנפירים.