איך תפחיתו את סך הקלוריות בארוחת ליל הסדר מ-2500-3000 ל-500-1000 הבשר

ארוחת ליל הסדר המסורתית מורכבת ממנות רבות ומגוונות ובעשורים האחרונים מקבלות המנות שדרוגים עתירי קלוריות. בימים הקרובים נעבור מנה , מנה ונפרק ונסביר איזה רכיבים מנפחים ומעלים את הרמה הקלורית שלה ונסביר כיצד ניתן להפחית את כמות הקלוריות ועדיין לֵיהַנות ממנה ולִשׂבּוֹעַ.

בשר בקר ועוף: טיפ מס. 5

בשר בקר ועוף:  לפני התחלת בישול העוף, חשוב להסיר את כיסי השומן הצמודים לבשר ולעור.        את מרק העוף, מומלץ להכין יום-יומיים לפני החג, ולקרר אותו במקרר. השומן הנמס מהעוף צף על פני הנוזל וקל מאד לגרד אותו בכף ולהסירו מהמרק. העור של הכנפיים הן החלק השמן ביותר ואם מסירים את העור מהכנפיים הן הופכות לנטולות שומן.

כשמכינים כרעיים עוף  בתנור, השומן התת עורי נמס ונוזל לתוך התבנית. כשהעור הופך לפריך וחצי שקוף, הוא חלבון ללא השומן וניתן לאכול אותו ללא חשש והבשר נשמר עסיסי ואיננו מתייבש. את השומן שנזל מומלץ להסיר מציר העוף באותה הדרך בה מסירים את השומן מהמרק.

כשהעופות אפויים עם פירות טריים ומיובשים ובמרינדות עתירות סוכר/דבש/סילאן מומלץ לאכול את העוף ללא הרוטב וללא הפירות המיובשים.

כדי להוריד את רמת הכולסטרול בכבד קצוץ, אפשר לאדות הרבה בצל קצוץ דק במעט שמן זית, להוסיף ביצים קשות ולצלות את הכבד במחבת טפלון עם מעט  שמן זית. בשר בקר: מומלץ להכין צלי בקר מבשר רזה אחרי שהורד ממנו השומן הנראה לעין מבחוץ ומבין חלקי השרירים. בסטייק אנטריקוט יש 150 קלוריות יותר מאשר מסטייק פילה.