איך תפחיתו את סך הקלוריות בארוחת ליל הסדר מ-2500-3000 ל-500-1000 הסלטים

ארוחת ליל הסדר המסורתית מורכבת ממנות רבות ומגוונות ובעשורים האחרונים מקבלות המנות שדרוגים עתירי קלוריות. בימים הקרובים נעבור מנה , מנה ונפרק ונסביר איזה רכיבים מנפחים ומעלים את הרמה הקלורית שלה ונסביר כיצד ניתן להפחית את כמות הקלוריות ועדיין לֵיהַנות ממנה ולִשׂבּוֹעַ.

הערך הקלורי של הסלטים יכול לנוע בין 100 קלוריות למנה ל-900 קלוריות, תלוי בתיבול ובתוספות שאינן עשויות מירקות.

תָּבְּלוּ את הסלט עם מיץ לימון או חומץ בלסאמי או חומץ תפוחים, מלח, ושמן זית. מומלץ להשתמש בירקות מכל הסוגים ומכל הצבעים. חשוב להימנע ממרכיבים הכוללים דבש/סוכר/סילאן ולהמיר את ההמתקה בָּרכיבים המתוקים עתירי הסוכרים, בממתיקים מלאכותיים. בנוסף, מומלץ לא להוסיף לסלטים גרעינים, פירות מיובשים (כולל חמוציות) ואגוזים, שקדים וגרעינים עקב ערכי הסוכר והשומן הגבוהים בהם(שני שלישים מסך הקלוריות בשקדים, ובאגוזים ושלושה רבעים מהקלוריות בגרעינים, מקורם בשומנים). בסלט גדול אחד עם רוטב ויניגרט ועם פירות ו/או גרעינים/אגוזים יש עד 1,000 קלוריות נוספות מהתוספות.

כדי להוסיף מעט טעם מתקתק – ניתן להוסיף, תפוח-עץ (עכשיו יש בשוק תפוחי פינק ליידי של תפוחי  "בראשית" מהגליל ורמת הגולן) או אגס חתוך לפרוסות דקות ובכך להפחית את הערך הקלורי בסלט במאות קלוריות ועדיין לקבל את האפקט המתקתק בסלט.המחיר של אכילת סלט עם רוטב המכיל דבש/סילאן, אגוזים/גרעינים וחמוציות או כל פרי יבש אחר  = שעתיים רכיבה בשטח באופני הרים